Ai fost etichetat vreodată de către alții? Probabil că da. Oameni cu care te-ai intersectat pe stradă, cu care ai călătorit în metrou, cu care ai stat în rând la casă, cei cu care lucrezi…fiecare își face o părere despre ține. Impresia lor poate fi foarte aproape de adevăr, la fel cum poate fi și eronată.
Cu toții ne formăm păreri despre cei pe care îi vedem, despre cei cu care interacționăm doar o dată sau despre cei cu care lucrăm în fiecare zi. Uneori o facem chiar fără să ne dăm seama. Ne luăm după aparențe, după spuse, după fapte.
De oprit nu putem să îi oprim pe ceilalți din a-și da cu părerea, dar, în cazurile în care percepția lor despre noi ne interesează și e importantă, n-ar strica să îi ajutăm să își formeze o opinie corectă.
Brandul personal e la intersecția dintre cum ne vedem noi și cum ne percep ceilalți. Ideal ar fi ca cele două păreri să se suprapună cât mai mult, iar noi putem contribui la asta lucrând în mod conștient la brandul personal.
Există câteva situații în care s-ar putea nu doar să ne intereseze cum ne văd ceilalți, dar chiar să ne și afecteze.
Dacă simți nevoia să te cunoști mai bine, să faci puțină ordine în gânduri și să pregătești planuri de viitor pornind de la caractersticile tale, trecând în revistă lucrurile pe care le faci foarte bine și care îți plac, gândindu-te la care sunt valorile importante după care te ghidezi în alegeri poți decide care e drumul pe care ți-l dorești în carieră. Care sunt oportunitățile de care vrei să profiți? La ce ești dispus să renunți pentru ele?
Poate că ești în căutarea unui nou job, a unei noi cariere. În cazul ăsta, devine foarte important ca publicul țintă, cei care recrutează, să vadă în tine un candidat potrivit. Ceea ce scrii în CV, pe profilul de LinkedIn și poate chiar pe pagina de Facebook ar trebui să fie confirmat de ceea ce spui și cum te comporți la interviu. Când ție îți este clar care sunt atuurile care stau la baza brandului tău personal, devine mai ușor să le pui în practică și să le comunici, atât prin ceea ce faci, cât și prin ceea ce spui.
Sau poate vrei să faci parte dintr-o echipă de proiect în cadrul departamentului sau firmei în care lucrezi. E important ce părere și-au format despre tine, în timp, cei care conduc proiectul. Să presupunem că ei caută un om priceput la rezolvat probleme. Degeaba pretinzi acum că ai această abilitate, dacă în colaborările anterioare nu ai arătat inițiativă și determinare în situații mai complexe.
La fel de bine se poate să vrei doar să îți consolidezi imaginea și poziția în job-ul curent. Ca să îți crești vizibilitatea, trebuie să îți pui abilitățile la treabă cum știi tu mai bine și să faci asta în mod constant, nu doar din când în când.
Aș mai adăuga și că a ne promova brandul personal nu înseamnă să ne lăudăm că suntem într-un fel sau altul. Înseamnă să ne vedem de treabă, să fim responsabili de acțiunile noastre și să îi lăsăm pe ceilalți să se convingă de valoarea noastră prin fapte, nu doar prin vorbe.
Brandul tău personal contribuie la reputația ta. Ai grijă de el!
Citește și:
7 adevăruri despre brandul tău personal
Brandul personal e despre tine
Ce spune brandul tău personal despre tine
13 pași către un profil de LinkedIn reușit
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply