Imi aduc si acum aminte de reactia surprinzatoare a unora dintre colegi in momentul in care au aflat, acum mai bine de un an, ca am fost promovata. Ma intrebau daca ma asteptam sa se intample asta si daca eram suprinsa.
Promovarea nu e un cadou, ci o recunoastere a muncii depuse pana atunci si a rezultatelor obtinute.
Planul de cariera este al tau si vizeaza atingerea unui obiectiv important pentru tine. Nu te astepta ca managerul sa iti propuna promovarea si sa iti faca planul de cariera. Responsabilitatea nu e a lui, ci a ta. Rolul lui e sa te sprijine, in masura in care poate, in atingerea obiectivelor si sa te indrume in proces.
Asadar, daca iti doresti sa ocupi o pozitie mai inalta in companie, fii pregatit sa muncesti pentru asta.
Plecand de la premisa ca rolul pe care ti-l doresti exista in department sau in companie, poti incepe prin a-ti forma o imagine clara despre ce ti-ai dori sa faci si prin a defini un obiectiv concret.
Discuta-l cu managerul tau si afla cum ai putea ajunge acolo. Care sunt cerintele unui astfel de rol? De ce abilitati ai nevoie? La ce ar trebui sa lucrezi? Ce constrangeri exista?
Dupa o discutie initiala, gandeste-te la idei de proiecte, la modalitati de a te implica, de a-ti creste vizibilitatea, de a dezvolta competentele necesare si stabileste-ti niste obiective mai mici, subordonate celui de cariera.
Intalneste-te cu managerul tau sa confirmati ideile respective, termenele de timp si sa ajustati planul daca e nevoie.
Apoi, apuca-te de treaba, ia obiectivele pe rand si stabileste intalniri periodice pentru a discuta progresul facut, obstacolele intalnite.
Decizia finala de a fi promovat nu iti apartine. Ce tine de tine insa, este sa te asiguri ca indeplinesti toate cerintele pentru ca ea sa se intample.
Succes!
Articol publicat pe PortalHR.
Comment
[…] vorbiti si despre lucruri legate de dezvoltarea ta, despre initiative pe care vrei sa le propui, plan de cariera, cursuri sau proiecte care te-ar motiva, cel mai bine e sa iei chiar tu responsabilitatea […]