Oprește-te puțin și hai să vorbim despre cursuri și programe de învățare.
Crearea unui curs, fie el online sau offline, nu este panaceu universal pentru orice provocare ai ca specialist și nici nu se pretează în orice etapă a business-ului tău.
Când am început să lucrez pe cont propriu, deși aveam 10 ani de experiență ca trainer în mediul corporate, primele cursuri pe care am vrut să le facilitez din postura de freelancer le-am anulat pentru că nu s-a înscris nimeni. Oamenii fie nu mă cunoșteau, fie mă asociau (mostly) cu rolul meu de blogger de parenting. Mai întâi m-am criticat, m-am îndoit de mine și de abilitățile mele, apoi m-am scuturat și am trecut la treabă. Concret, în timp ce lucram activ la a schimba felul în care sunt percepută ca profesionist, am lucrat mult, foarte mult 1 la 1. Pe de o parte, asta m-a ajutat să îmi construiesc și experiența de coach, pe de altă parte m-a ajutat să văd provocările clientelor și să înțeleg cum și unde pot aduce valoare prin cine sunt și ce știu să fac.
Fast forward până în ziua de azi, nu am mai investit în reclame plătite din februarie-martie 2021, sunt zeci de oameni pe listele de așteptare la principalele programe pe care le facilitez și ele au deja energia și reputația lor.
Nu spun asta ca să mă laud, ci ca să îți spun că lucrurile faine și sustenabile se construiesc în timp, nu cu soluții magice.
Un curs – la fel ca orice alt serviciu sau produs pe care îl creezi pentru clienții tăi – trebuie să fie aliniat și cu strategia ta de business, cu planurile tale pe termen mediu și lung. Uneori, în funcție de etapa în care te afli, poate nu de curs ai nevoie (nici în sensul de a crea unul, nici în sensul de a participa la unul). Poate ai nevoie să stai cu tine și cu gândurile tale, să intri într-un proces de terapie, să lucrezi cu un coach, cu un mentor sau cu un consultant, să te alături unor comunități de antreprenori de tipul mastermind-urilor.
View this post on Instagram
Acestea fiind zise, dacă lucrezi în zona de servicii, dacă ai deja clienții tăi, vrei să îi ajuți și în alte moduri sau vrei să ajuți mai multe persoane, dacă vrei să schimbi felul în care faci business și să lucrezi mai mult cu grupuri și mai puțin 1 la 1, dacă vrei să îți crești afacerea, un curs / program de grup poate fi una dintre soluții.
Dacă alegi să te înscrii la experiența The Course Creation Formula, ea te va ajuta să:
- înveți să creezi experiențe optime de învățare pentru clienții tăi, iar încrederea lor în tine crește;
- evoluezi ca profesionist dezvoltându-ți noi abilități de analiză a nevoilor, de design de conținut, de facilitare și evaluare a cursului (partea de sales rămâne responsabilitatea ta, deși vei avea acces și la un workshop bonus despre cum să faci o lansare);
- construiești un curs online la care clienții pot participa indiferent de locația lor;
- îți consolidezi reputația ca profesionist în nișa ta;
- îți crești business-ul și monetizezi mai eficient timpul și expertiza ta.
M-aș bucura să te însoțesc în procesul de a crea experiența de învățare de care clienții tăi au nevoie, atunci când știi că e pasul potrivit și momentul oportun pentru tine.
Citește și:
Un prim an de freelancing cât 10 lecții
Jurnal de freelancer: Centura neagră la respingeri
Dacă vrei să păstrăm legătura și să îți iei doza de inspirație direct din inbox-ul tău, m-aș bucura să fii în lista de corespondență și să îți trimit versiunea mea de newsetter: connection letter. 💌
Leave A Reply