Când am început seria de antrepovești pe blog, mi-am dorit pe de o parte să îți prezint antreprenori români și să le creez un spațiu în care să vorbească despre afacerile lor, iar pe de altă parte să aduc un strop de inspirație și motivație celor care se gândesc timid la a începe un business propriu și au nevoie de dovezi că se poate. Apoi am înțeles că antrepoveștile (poveștile antreprenorilor) aduc un boost de încredere și celor care au deja o afacere dar care stagnează sau nu crește așa cum oamenii și-au imaginat, dar și că – prin colecția de interviuri de aici – facilitez conectarea și colaborarea dintre diverși profesioniști.
Azi îți aduc o antrepoveste pe care nu trebuie să o ratezi mai ales dacă simți că în tine stă ascunsă o poveste pe care visezi să o scoți la lumina cândva sub forma unei cărți.
Simona Croveanu e un om curios, cu o viziune tare faină și cu o pasiune care se simte în felul în care vorbește despre Print One Book, business-ul ei pe care îl numește ”atelierul autorilor independenți”.
Simona, mulțumesc că ai accept at invitația de a sta la o poveste despre antreprenoriat! Am să încep cu întrebarea pe care cei mai mulți invitați în această rubrică o consideră cea mai dificilă. 😊 Cine ești tu dincolo de toate etichetele pe care le folosești ca să te prezinți în general?
Dincolo de etichete, roluri sau titulaturi sunt ceea ce sunt. Un suflet tânăr, un copil în căutare de experiențe, trăiri și provocări menite să mă facă un om mai bun. Îmi place să experiementez tot ce e nou, mă entuziasmez la o înghețată bună (sunt foarte pretențioasă la înghețată) dar în același timp mă surprind singură în viața de adult.
Cum s-a născut Print One Book? Care e legătura dintre ce făceai înainte și ideea de book on demand?
Legătura încă există între ceea ce fac și Print One Book. Lucrez la o companie, unde sunt responsabilă de marketing și tipar digital. Iar Print One Book, în esență este despre aceste 2 componente: tipar digital pentru Print On Demand și marketing pentru promovarea cărților și a autorilor.
Dacă ar fi să scrii o carte, despre ce ar fi?
Mă bucură mult această întrebare! Din păcate răspunsul meu o să fie un pic cam greu de digerat pentru că nu este un subiect vesel. Aș scrie o carte despre partea nevăzută și complet nedocumentată a luptei cu cancerul. Se vorbește despre medicamente, efecte, tratament, cure miraculoase, veganism, detox … dar nimeni nu vorbește de impactul psihologic al acestei boli. Cum se gestionează situația la diagnosticare, în timpul tratamentului și mai ales ce se întâmplă cu persoana respectivă după acest episod. Aici defapt e problema … ce faci după ce totul e ok? Dacă viața continuă, cum va fi? Pentru că la fel nu va fi niciodată.
Nu m-am gândit la asta până acum, dar sună a idee de care e nevoie. Apropo de idei, ce te-a determinat să încerci antreprenoriatul? Ai știut dintotdeauna că e ceva ce vrei să încerci la un moment dat?
Tatăl meu și-a pornit propriul business în anii ‘90 și de atunci îl urmăresc cu mare admirație. Încă are acel business și are rezultate excelente. Antreprenoriatul este o călătorie, o aventură în care fondatorul crede cu tărie că poate inova. În cazul meu, am vrut să inovez piața de carte din România, venind în întâmpinarea și sprijnul autorilor independenți. Cred foarte mult în Print One Book, în conceptul de a printa cărți la cerere pentru că am studiat foarte mult și am analizat situația din România si piețele internaționale. Am observat că e loc pentru acest concept și că poate rezolva multe probleme: stocuri, cash flow, drepturi de autor.
Care sunt 3 lucruri care definesc brand-ul Print One Book?
Creativitate, curaj și încredere. Pot 4? Și unicitate!
Cine este clientul ideal pentru business-ul tău?
Autorii la prima carte! Ador să lucrez cu ei. Au un entuziasm contagios, o puterea de a-si exprima fricile dar și determinarea de a-și publica cartea.
Ce face ca Print One Book să fie un business altfel?
Printăm cărți la cerere. Avem o librărie fără stocuri și un algoritm automat pentru calculul de producție al cărții plus un produs de care sunt foarte mândră: MOSTRARUL. Nimeni nu mai oferă așa ceva, este un tool extrem de util pentru autori pentru că își pot vizualiza formatul cărții, tipuri de copertă, tipuri de hârtie. Ne bazăm pe simțuri nu? Acest mostrar asta face! Te ajută să îți simți viitoarea carte.
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ai afacerea ta?
Este indicat să te înconjori de oameni capabili care cred în tine! Asta am făcut și a fost cea mai bună decizie. Lucrez în domeniu, înteleg mecanismele, dar până la a le aplica mai e cale lungă. De aceea am delegat tot ce nu pot face la cote maxime.
Dar 2020 / pandemia ce te-a învățat?
Pandemia a fost o experiență de învățare. Testându-mi limitele profesionale și personale, am descoperit ce sunt în stare să fac. Sincer, momentul nu a fost ideal pentru a lansa business-ul. Editurile aveau stocuri mari și au creat promoții masive, librăriile fizice se închideau iar cărțile se vindeau doar în online, volumul de lucru în tipografii scădea. În schimb, consumul de carte se preconiza că va crește. Print One Book este despre carte și despre online.
A trebuit să adaptez totusi conceptul inițial, așa că librăria noastră a funcționat ca marketplace pentru edituri cu stocurile la ei.
Care a fost un moment dificil în aventura de antreprenor și cum l-ai depășit?
Cel mai dificil moment a fost când volumele de vânzări au crescut semnificativ și a trebuit să găsesc resurse într-un timp foarte scurt. Deși startupurile au provocări legate de generarea vânzărilor, încasarea facturilor sau poziționarea în piață, provocarea mea a fost să pot onora toate comenzile și să răspund solicitărilor primite din partea clienților.
Împărtășești cu noi un motiv de mândrie legat de Print One Book?
Cu siguranță! Print One Book este o reușită prin simplul fapt că există pentru că a fost privit cu o oarecare reticență. Fiecare cerere sau feedback primit este un moment de mândrie pentru mine.
În plus, avem titluri ce nu sunt destinate publicului larg, fiind difuzate într-un cadru restrâns, jurnale familiale, genealogii, s.a.m.d.
Ce ne poți spune despre planurile de viitor legate de Print One Book?
Ne propunem să sprijinim autorii români și expații, în demersul lor de a-și publica cărțile. Știm că sunt mulți oameni talentați, care au manuscrise valoroase, care vor să lucreze cu noi. Vizăm dublarea vânzărilor, în al doilea semestru al acestui an și dezvoltarea armonioasă a comunității.
Ca să ai success ca antreprenor trebuie să…
Să definești succesul, înainte de toate, iar apoi, cu pași mici sau mari și în funcție de resursele personale, să execuți planul stabilit.
Dacă ar fi să dai un singur sfat despre antreprenoriat cuiva care vrea să își lanseze propriul business, care ar fi acela?
Să planifice de la început toate acțiunile necesare (pre-lansare, lansarea propriu-zisă și mai ales post-lansare) toate aliniate cu obiectivul business-ului.
Mulțumesc pentru timp, Simona și mult success!
Dacă vrei să scoți la lumina propria ta carte și te gândești la self-publishing, intră pe site-ul Print One Book, pe pagina de Facebook sau pe cea de Instagram.
Citește și:
”Nu porni la drum cu convingerea că poți face totul singur!” – De vorbă despre antreprenoriat cu Andreea Gheorghiță
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply