În ultima perioadă am participat la foarte multe întâlniri cu furnizori de training pentru a implementa niște programe pentru managerii din departamentul din care fac parte. În urma numărului mare de oferte primite și a interacțiunilor avute, am ajuns inevitabil și la momentul în care a trebuit să facem o listă scurtă.
Cum ne asigurăm că alegem furnizorul de training potrivit organizațiilor noastre având în vedere că există foarte multe firme de training pe piață? Bugetul disponibil este un factor foarte important în alegere, dar aș vrea să îl scoatem din ecuație și să vorbim mai degrabă despre procesul de alegere în sine.
Din punctul meu de vedere esențial până la discuțiile cu orice furnizor este să clarificăm:
- care e nevoia pe care încercăm să o acoperim, cine a identificat-o și cum va fi validată;
- cine vor fi participanții, câtă experiență au în rolul de manager, dacă au mai participat la cursuri, dacă au o preferință pentru un stil anume de învățare și dacă vrem curs clasic sau poate avem nevoie de un workshop foarte practic;
- cum vom măsura eficiența programului implementat și ce acțiuni de follow-up se vor lua după curs;
- cine e sponsorul intern din organizație – e cineva din managementul senior implicat? O persoană care să aibă o vedere de ansamblu asupra organizației și care să se asigure că transmite mesaje clare către echipă și care demonstrează comportamentele dorite pe principiul “walk the talk”.
Abia după ce aspectele de mai sus sunt clare putem trece la contactarea unor furnizori pentru a le cere oferte care să adreseze nevoia identificată, oferindu-le orice detalii relevante pe care le avem.
Ce ar trebui să se întâmple în continuare este ca furnizorii să ne contacteze cu (multe) întrebări suplimentare prin care să se asigure că au înțeles exact contextul și nevoia și că propunerea lor va fi construită personalizat. Unele întrebări ne pot ajuta și pe noi să ne dăm seama cât de corect și complet am identificat nevoia respectivă. În lipsa întrebărilor există riscul mare că propunerea să fie dezvoltată pe presupuneri și astfel să fie una foarte generală. Oferta pe care o primim ar trebui să conțină, desigur, nevoia menționată de noi și soluția/soluțiile propuse, structură pe care să o detaliem apoi în cadrul unei întâlniri.
Personal, apreciez foarte mult sinceritatea consultanților care spun foarte clar de la început ce pot și ce nu pot face și deschiderea lor de găși soluții creative care presupun poate parteneriate și cu alte firme de training în așa fel încât produsul final pe care ni-l propun să acopere în mod real nevoia inițială.
De cele mai multe ori alegerea programului potrivit, livrat de trainer-ul potrivit e un proces decizional de durată. E nevoie de ceva timp să citești, să analizezi, să compari ofertele primite de la fiecare furnizor. Și, deși e important ca ei să fie implicați, să aibă inițiativă și să ne contacteze periodic pentru follow-up, dincolo de un anumit prag, telefoanele și mail-urile insistente cred că arată mai degrabă interesul de a face o vânzare decât dorința de a consolida relația cu clientul și de a implementa un program de impact.
Sigur că e vorba de o vânzare, dar eu cred că oamenii cumpără atunci când se simt confortabili cu a se lasă pe mâinile furnizorului, când se simt în siguranță, când sunt convinși că atât formula propusă, cât și persoana care o va implementa sunt cele mai potrivite.
Iar siguranță asta vine, printre altele, atunci când furnizorul se prezintă pregătit. Pentru mine asta înseamnă că: ne poate ghida în cadrul întâlnirii în așa fel încât să luăm decizia corectă, știe în detaliu materialul pe care îl prezintă și poate răspunde ușor la orice întrebare, pe unele le anticipează și oferă răspunsurile fără să fie nevoie să întrebăm noi și ne fac să credem în soluția pe care o oferă.
Articol publicat și pe Portal HR.
Sursa foto: Pexels
Citește și:
Trainer intern sau trainer extern?
Responsabilități în procesul de training
Job-ul tău e ce îl faci tu să fie
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply