În ultima vreme, sunt zile când intru pe LinkedIn și pe ecranul meu apar în mare parte citate de toate felurile. Recunosc, unele sunt interesante și pot fi relevante pentru dezvoltarea profesională. Marea majoritate însă nu prea ar avea ce căuta pe o rețea de socializare dedicată business-ului.
Întâmplarea a făcut ca azi să citesc un articol pe The Muse, care oferă un ghid de 3 întrebări la care să răspundem înainte să postăm orice pe LinkedIn.
Având în vedere că LinkedIn se promovează ca fiind cea mai mare rețea profesională din lume și că, până la urmă, profilul nostru pe această rețea are rol de CV într-o mare măsură, cele 3 întrebări propuse de autoarea articolului mi se păr foarte sănătoase. Le poți vedea și tu în cele ce urmează:
- Cum îți afectează postarea respectivă imaginea profesională? Orice publici pe LinkedIn ar trebui să sprijine brandul tău personal. Vorbim aici de informații reprezentative pentru profesia ta, pentru cariera ta. Pentru poze din vacanță există alte rețele de socializare mult mai potrivite.
- Te-ai simți confortabil să menționezi informația respectivă într-un interviu sau într-o întâlnire formală? Mulți oameni își fac o primă impresie despre tine urmărind activitatea ta de pe LinkedIn-discuții la care ai participat, articole, postări. Gândește-te, deci, dacă ceea ce te pregătești să împărtășești cu contactele tale profesionale ar putea fi menționat într-un mod firesc într-un interviu sau într-o întâlnire formală.
- Postezi același lucru și pe Facebook? Dacă vrei să îți utilizezi contul de LinkedIn așa cum a fost el gândit să funcționeze, fii pregătit să faci o separare clară a informațiilor care ajung să fie văzute aici. Cu câteva excepții, de exemplu atunci când anunți pe mai multe rețele un nou job sau o promovare obținută-postările de pe LinkedIn ar trebui să fie foarte diferite de cele de pe Facebook.
Așadar, data viitoare când te afli în fața unei dileme de genul “să pun informația asta pe LinkedIn sau nu?” oprește-te puțin și răspunde la întrebările de mai sus. Până la urmă, profilul tău de LinkedIn ar trebui să îi invite pe ceilalți să se conecteze cu tine și să porniți dialoguri relevante pentru domeniul tău de expertiză.
Acest articol a fost publicat si pe PortalHR.
Ilustrație: Glumița
Citește și:
Job-ul tău e ce îl faci tu să fie
Suntem mai dependenți de tehnologie decât credem
Brandul personal e despre tine
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply