Ți-ai dorit vreodată să ai niște ore în plus crezând că cele 24 nu sunt suficiente? Că mai ai lucruri aparent importante de făcut?
De multe ori m-am întrebat cum de unii oameni reușesc să își împartă perfect timpul într-o zi, pe când alții mereu se plâng că au prea multe de făcut dar prea puțin timp la dispoziție.
Punctul de plecare în încercarea de a utiliza timpul mai eficient este să conștientizăm cum ne petrecem de fapt timpul. Unde se duc orele în realitate…nu unde credem că se duc.
Rețetă universală de time management pentru oricine și orice problemă nu există. Punctul de plecare în încercarea de a utiliza timpul mai eficient este să conștientizăm cum ne petrecem de fapt timpul. Unde se duc orele în realitate…nu unde credem că se duc.
Și tu poți afla cum îți folosești timpul dacă ești în căutarea unor răspunsuri care să te ajute să îl gestionezi mai bine. E nevoie de perseverență și de o mică investiție de timp. Și folosesc cuvântul investiție în mod intenționat, pentru că deseori participanții la cursul de Time Management îi spun “cheltuială” sau timp pierdut.
Ca să înțelegi cum îți folosești timpul, monitorizează-ți în scris activitățile timp de minim 2 săptămâni. De ce în scris? Ca să îți rămână o evidență clară și exactă de unde să poți trage niște concluzii relevante. De ce 2 săptămâni? Pentru ca activitățile să aibă timp să se repete, să poți identifica posibile tipare legate de productivitate, de task-urile pe care ai tendința să le amâni sau de pauze și întreruperi.
Ca și format, poți folosi fie un tabel pe calculator, fie poți să scrii de mână. Efortul va fi suficient de mare oricum, așa că îți recomand să alegi modalitatea care ți-e mai comodă.
Ca și structură a tabelului, gândește-te care sunt activitățile recurente, reprezentative pentru job-ul tău. Un format de bază ar putea fi: e-mail-uri, întâlniri/ședințe programate, întâlniri neprogramate, rapoarte, pauze, întreruperi, internet și social media.
Odată stabilite categoriile de activități începe să notezi timpul petrecut cu ele de fiecare dată când apar. La sfârșit de zi/săptămână fă un total pentru fiecare coloană ca să vezi cât timp ai alocat fiecărui tip de activitate. La ce concluzii ajungi?
E posibil să nu îți placă ce vei descoperi. Între cum credeai tu că ți-ai consumat timpul, așa…în gând și între ce vei vedea scris negru pe alb pot exista diferențe foarte mari.
Fii sincer cu tine. Nu faci tabelul pentru ochii altcuiva, ci pentru binele tău. E posibil să nu îți placă ce vei descoperi. Între cum credeai tu că ți-ai consumat timpul, așa…în gând și între ce vei vedea scris negru pe alb pot exista diferențe foarte mari.
Gândește-te însă că oricât de incomod ar fi în cele din urmă vei avea niște indicii clare și prețioase despre cum ai putea face rost de timpul la care visai.
Sursa foto: Shutterstock
Citește și:
Cum îți faci timp pentru ce e important?
Work-life balance: Cum arată echilibrul în viață?
Când simți că pentru tine nu e timp și nu e loc
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply