Traversăm o perioadă căreia am putea să îi spunem în multe feluri și căreia eu azi aleg să îi spun interesantă. Dincolo de teamă că nu știm ce ne așteaptă, că nu avem control, că micile afaceri ne sunt amenințate, dincolo de panică chiar, dincolo de revoltă că trebuie să stăm izolați, că școlile sunt închise eu m-am surprins conștientizând niște lucruri care altminteri mi-ar fi scăpat. Un exemplu banal este de câte ori îmi duc mâna la ochi, nas sau gură.
Altfel, deși financiar mă afectează această perioadă (și o să mai dureze) la fel ca pe cei mai mulți dintre freelanceri, soloprenori sau antreprenori îmi dau seama că tocmai faptul că ”mi s-a luat obiectul muncii” cumva pentru că nu mai pot facilita cursuri face to face mă face pe de o parte să îmi aduc aminte că nimic nu e permanent și că ceea ce azi funcționează mâine poate să dispară și pe de altă parte să îmi pun creativitatea la muncă și să mă adaptez. Știm ce zicea Darwin, nu? Că speciile care supraviețuiesc nu sunt cele mai puternice, nici măcar cele mai inteligente, ci acelea care se adaptează cel mai repede la schimbări.
Așadar, îmi permit să mă dau cu fundul de pământ și să îmi plâng de milă maxim 5 minute dacă I feel like it, apoi mă ridic, mă scutur și mă pun pe treabă. Ce treabă? Orice mă ajută să rămân conectată la ceea ce fac și să aduc valoare. Pun pe hold proiecte cum ar fi cele de facilitat în persoană sau cel de Life Design căruia o să îi vină rândul după ce trecem cu bine peste nebunia asta. Și astfel fac loc pentru proiecte care au sens acum, care pot ajuta acum, fac timp pentru citit și învățat, pentru regândit strategia pentru anul ăsta. Desigur, atât cât se poate lucra când ai acasă doi copii care au chef să ”stea” numai cu tine. E provocare peste provocare. 🙂
Deocamdată sunt mai calmă decât mi-aș fi imaginat și în ciuda lipsei de control în ceea ce privește cât vom sta în casă, când ne revenim la normal etc, săptămâna asta o închei cu încredere că va fi bine. Am vorbit cu alți freelanceri sau antreprenori cu afaceri mici pentru că eram curioasă să aud mai multe perspective și i-am rugat să împărtășească aici emoții, gânduri și planuri pentru perioada asta în ideea de a-i încuraja pe cei care au nevoie de un pic de inspirație.
Andreea Teodor – Nutriționist și coach
”În această primăvară plănuiam o serie de workshop-uri și un program de coaching de grup, așa că perioada aceasta m-a lovit destul de tare inițial. Mai ales că îmi bazam o bună parte din venituri pe acele evenimente. Însă mi-am dat seama că trebuie să mă adaptez și să fiu de folos așa cum pot, mie, dar și celor din jur, precum și clienților. How can I make the best of it? Îmi ofer ca să zic așa, o mini-vacanță. Am decis să stau în casă 1-2 săptămâni, ceea ce îmi oferă timp să fac lucruri de mult amânate. Adică: câteva cărți de citit, să plănuiesc 2-3 workshop-uri pe care le voi lansa când va fi vremea lor sau cine știe, poate să le susțin online, scriu pe blog, văd care sunt nevoile publicului meu și cum îi pot susține eu prin scris, dorm mai mult dacă tot am primit cadou niște timp în plus, fac curat prin casă, îmi curăț energiile vechi și fac loc pentru nou, încerc să cheltui cât mai puțin bani, am făcut aprovizionarea pentru 2 săptămâni și îmi exersez disciplina de a nu consuma mai mult decât îmi cere corpul, meditez zilnic, fac yoga, susțin în continuare online programele mele de coaching și consiliere nutrițională. Cam atât. Fac zilnic exerciții de brainstorming pentru a vedea ce oportunități există în această perioadă și cum pot profita de ele.”
”În ultimele două zile m-am tot gândit la asta, iar azi am început să pun ideile pe hârtie. Mă gândeam că e momentul cel mai bun să punem în practică niște planuri pe care le-am tot amânat:
- să ne facem lista de clienți fideli, care sunt alături de noi de la început, unii chiar de șapte ani, de când existam, să ne facem această listă deci și să le mulțumim și să le spunem că avem pentru ei o reducere de prietenie de 10%, cât timp vom exista pe piață;
- să lansăm un nou produs, pe care îl visăm de ceva timp, dar pentru care cel mai potrivit moment este acum;
- să încep, în sfârșit, să povestesc în video despre lumânările din ceară naturală; am crezut că voi scăpa, dar se pare că nu-i chip;
- să gândim lansările de produs exclusiv online, și asta chiar acum, când tocmai ne pregăteam de prima lansare & pop-up shop în offline.
Florina Badea – Health & Nutrition Coach
”Experiența m-a învățat că în fiecare perioadă ne criză e bine să identificăm acele oportunități sau mai blând spus – acele lucruri bune care pot răsări dintr-o perioadă mai puțin propice pentru rezultate. Eu mi-am setat deja gândurile în direcția documentării, am în plan să termin un curs nou online și să definesc programele viitoare de consiliere. Fără presiunea întâlnirilor face to face și a drumurilor prin oraș, voi dedica mai mult timp scrisului pe blog.”
”Eu reduc orice cheltuială/investiție financiară pe moment. Lucrez la a doua carte, de stress management, gândesc cum să fac și cursurile online pentru firmă, învăț și citesc lucruri noi. Aștept să treacă toată nebunia și caut oportunități noi. Țin mintea și ochii deschiși. Măcar am rezerve financiare ca să nu mă stresez prea rău de criza asta care mă aștept să fie una grea.”
Andreea Carmen Radu – Nutrition & Wellness Coach
”Pentru că programele mele de consultanță în nutriție și wellness se desfășoară online, voi continua să lucrez și în perioada următoare, dar va fi cu siguranță interesant, pentru că voi lucra cu copilul acasă. 🙂
Nu-mi place energia negativă și încerc să mă feresc cât pot de stres, pentru că stresul poate avea o influență nefastă asupra sistemului imunitar și asupra echilibrului hormonal. Am făcut și fac tot ceea ce ține de mine pentru ca eu și ai mei să fim în siguranță, dar știu că sunt și factori pe care nu-i pot influența.
Nu vreau însă să stau și să mă gândesc la asta toată ziua, nu-mi place să fac scenarii și cel mai bun mod de a evita ca mintea să meargă în direcția asta, e să o țin ocupată. Prefer să îmi canalizez energia către proiectele pe care le am în lucru, unul dintre aceste proiecte fiind cel adresat femeilor aflate în căutarea echilibrului fizic și psihic, proiect la care voi începe să lucrez alături de o doamnă dragă mie.”
Doamnelor, vă mulțumesc că ne-ați povestit câte ceva din ce se petrece în mintea și în sufletul vostru.
Colegi freelanceri și antreprenori, voi ce faceți în perioada asta?
Citește și:
5 motive ca să nu devii freelancer
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
3 Comments
Super!
Opinia mea am notat-o si eu, aici ☺
https://mihaelalemnaru.ro/2020/03/14/freelancing-in-vreme-de-criza/
Foarte bun și util articolul… Anumite lucruri nu vor dispărea, doar vor fi făcute diferit, din necesitate.
Foarte util sa afli cum vad altii situatia, cum se adapteaza in aceasta perioada. Eu profit de timp pentru a scrie articole, chestii pe care le-am amanat pentru ca nu am avut timp. Cum clienti nu prea sunt acum, este destul timp pentru chestii administrative si pentru planuri pe cand iesim din starea de urgenta.