Dacă e ceva ce îmi place la social media este că întâlnesc mulți oameni tare faini pe care altfel poate nu aș fi avut șansa să îi cunosc. Unul dintre oamenii recent descoperiți este Raluca, omul din spatele Silk for Ana. Ce ne-a conectat a fost o eșarfă delicată de mătase. Curierul ajunsese spre seară și am reușit să mă abțin până dimineața să desfac pachetul. Voiam să fie lumină naturală și ”nehaos” în jurul meu. Despachetatul în sine a fost o experiență senzorială plăcută, de eșarfa mea cu flori nu mai zic nimic. Azi vă invit să o cunoașteți și voi pe Raluca, în curând mamă de doi copii și care reușește să își ia câte o oră să ambaleze fiecare eșarfă în parte.
Cine e Raluca și ce simți tu că e nevoie să știm despre ea? 😊
Raluca este mama în primul rând și încep cu asta pentru că mi se pare definitoriu pentru tot ceea ce fac în prezent, modul în care gândesc, în care acționez și felul în care îmi aranjez prioritățile. Altfel, sunt o persoană deschisă, îmi place ca ceea ce fac să fie cât mai calitativ, nu promit niciodată nimic atunci când nu sunt sigură că pot respecta. Sunt din Piatra Neamț și în București de circa 15 ani și recunosc că tot nu îmi place orașul :)) Am lucrat în multinaționale până să intru în concediul de creștere a copilului, mi-a plăcut, însă în paralel am început să simt nevoia să fac și altceva, care să mă bucure și pe mine și pe cei cărora mă adresez.
Povestește-ne puțin despre relația ta curentă cu antreprenoriatul.
Eu și antreprenoriatul suntem încă la începutul unei relații de prietenie, sper eu. Startul l-am dat în primăvara lui 2017, când am decis că aș vrea să mai fac ceva pe lângă jobul stabil pe care îl aveam. Am început cu eșarfe din mătase naturală pe care le aduceam chiar din India și care s-au bucurat de apreciere atunci și încă se bucură, căci încerc să mențin și segmentul acesta in paralel cu Silk for Ana, deși focusul acum este pe acesta din urmă. Din 2017 până acum au avut loc o serie de evenimente însă, care lasă loc de business printre picături, însă încerc să fiu cât se poate de consecventă, să nu las pauze lungi. Rolul de mama e minunat și prioritar, iar eșarfele din mătase naturală reprezintă activitatea complementară acestuia.
De unde a venit ideea pentru Silk for Ana? Și cum ai ajuns la acest nume?
Încă din 2017 știam că la un moment dat voi crea ceva al meu, de la început, un concept aparte, deosebit care să fie mai mult decât un produs ambalat într-o cutie. Odată cu intrarea în concediul de creștere a copilului, ideile au început să vină, să se așeze încet, încet, iar acum circa 1 an am avut logo gata, am desenat eșarfele Silk for Ana cu creioane colorate, simple, în culori ușor de purtat, am căutat furnizori, am făcut mostre, am căutat ambalaje, am gândit detaliile toate, iar în septembrie 2019 am dat drumul la pagina de Facebook.
Referitor la denumire, aveam nevoie de ceva fin, simplu – a rezultat Silk for Ana, unde Ana are dublă însemnătate – este numele fetiței mele și este fiecare dintre noi, femeile care iubim calitatea, naturalețea, simplitatea – este poate cel mai frumos nume, valabil aproape peste tot în lume.
Care e povestea brandului? Cum îl descrii în 3 cuvinte?
Brandul a prins viață din dorința de a crea ceva de la zero, ceva care să nu poarte amprenta altcuiva dinainte, ceva pe care să îl pot modela așa cum voiam, să îi pot da doar atributele pe care le merită pentru a-l defini cât mai bine. În paralel, trebuia să ofere o experiență frumoasă, cu detalii atent pregătite, personalizate, care să merite trăită din plin. De aceea, fiecare colet e pregătit cu grijă și crede-mă că durează aproximativ o ora ambalarea. Da, pare incredibil, dar atât îmi ia să pregătesc cutia cu tot ce conține ea. Asta numesc eu grijă pentru client, să poți să îi oferi din timpul tău, să te gândești: “Vreau să spună Wow! când deschide pachetul”.
Încerc să spun fiecărei cliente să deschidă coletul într-un moment de liniște, cu o cafea bună alături sau un pahar de rose. Trebuie să poată trăi experiență, căci e plină de emoție și este frumoasă: se îndepărtează spicul roz de grâu de pe capac, se desface hârtia de mătase, se deschide capacul, se desface bulina cu inimioara roz desenată de mână, se ia eșarfa minunată și se pune la gât cu atingeri delicate, se deschide la final plicul cu sigiliu de ceară și se citește mesajul scris de mâna personalizat (apropo, pentru mesaje scurte, la cererea clientului, acum pot scrie și caligrafic) și, nu în ultimul rând, se pune la mână sau se dăruiește fiicei surpriza din argint care vine cu eșarfa.
Așadar, Silk for Ana este, în trei cuvinte: calitate, simplitate, frumusețe.
Cine este clientul ideal al brandului? Pe cine ai în minte când creezi produsele?
Clientul ideal este Ana, care știe să aprecieze un material fin, cu finisaje excepționale, care se bucură când citește mesajul scris de mână special pentru ea și care poartă zâmbind eșarfa, aducându-și aminte că este deosebită și merită tot ce este mai bun.
Ai știut mereu că vrei să încerci antreprenoriatul?
Nu, deloc. Nici acum nu știu dacă vreau să rămân numai antreprenor deși mă încântă cu siguranță, însă fiind la început de drum aștept să văd încotro mă îndrept, ce oportunități apar și în funcție de aceste aspecte voi vedea ce anume este pentru mine. Cred cu tărie că mereu lucrurile se așază cum este mai bine și de aceea prefer să nu forțez nimic, ci să fac pași mici înainte.
Sunt foarte curioasă, având în vedere contextul tău de acum, cum vezi libertatea pe care ți-o aduce rolul de antreprenor? Șium se împacă rolul de mamă cu cel de antreprenor?
S-ar împăca de minune. Sunt conștientă că este foarte mult de muncă și e nevoie de multe resurse, însă îmi place să cred că atunci când copiii vor crește nu voi ajunge la 7.00 sau 8.00 seara acasă să îi văd, ci mă voi putea bucura de 2-3 ore în plus cu ei. Această flexibilitate mi se pare vitală în contextul modului și programului de lucru din ziua de astăzi. Deocamdată, Ana fiind încă mică și cu bebe doi pe drum, libertatea nu este chiar bine definită. 🙂 Fac ce pot când copilul doarme, când e liniștit. În rest, mă ghidez după principiul pași mici, înainte.
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ești în povestea Silk for Ana?
Consecvența. Dar poate și cel mai greu de păstrat, în condiții constante de distragere zilnică – cei care au copii știu la ce mă refer. De cele mai multe ori atenția mea este la cea mică; are nevoie de mine, mă duc și stau cu ea cât cere.
Împărtășești cu noi un motiv de mândrie legat de Silk for Ana?
Sincer, mă bucură nespus feedbackurile primite – acestea îmi confirmă că am făcut ceea ce trebuie și cum trebuie. Sunt acele feedbackuri pe care speram să le primesc, care povestesc emoțiile trăite și bucuria cu care a fost primită eșarfa și care îmi spun: “Da, Raluca, merită!”.
Care a fost un moment dificil în aventura asta de antreprenor și cum l-ai depășit?
Mi-ar fi plăcut să pot face în așa fel încât tot conceptul să fie producție 100% românească, însă din păcate nu s-a putut sau nu am știut eu unde să caut. Print-ul și finisajele sunt executate în Marea Britanie, căci acolo am găsit nivelul căutat al calității. Bine, mătasea nu aș fi putut oricum să o procur din țară, căci singurul loc în care se mai cultivă duzi și se cresc viermi de mătase este în Vâlcea, iar acolo se produce borangic, deci nu chiar ceea ce îmi trebuie mie acum.
În completare, însăși piața căreia mă adresez este destul de nișată. Nu e tocmai ușor să ajungi la clienții care să fie dispuși să plătească pentru o eșarfă, e adevărat, premium, o sumă similară cu cea alocată unui parfum de 50 ml. Însă eu consider că, de pildă, pentru un cadou select oricând poți opta pentru o astfel de eșarfă. Știam că este drum lung spre acești clienți, a fost și este o decizie asumată. Sunt conștientă că durează și este firesc să fie așa.
Să zicem că peste ani copiii tăi vor alege antreprenoriatul, iar tu le poți da un singur sfat. Care ar fi acela?
Să gândească planul în detaliu, riscurile asumate, totul pe termen mediu și lung. Deși admir oamenii curajoși care lasă totul, investesc tot ce au în ceea ce cred, eu sunt adepta pașilor gândiți în prealabil, atât cât se poate. Oricum, neprevăzutul apare și trebuie să îi faci față, trebuie să ai energie pentru el.
Mulțumesc, Raluca!
Găsiți eșarfele Silk for Ana aici. Aștept să îmi spuneți care vă place cel mai mult! 😀
Citește și:
”Liber nu înseamnă out of office.” – De vorbă cu Ioana Dodan de la The Fab Squad despre freelancing
”Văd ceea ce este mai bun în oameni.” – De vorbă cu Bianca Gheorghescu despre freelancing
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply