Eram în drum spre Oradea când am primit un mail despre jucăriile de la Bizmic. Sara a fost vrăjită imediat de o păpușă cu părul lung și rochiță de schimb, iar Alex a ochit o mașină de teren. Am devenit curioasă despre povestea din spatele acestor jucării și de omul din spatele poveștii, cu atât mai mult cu cât e aceasta are iz ardelenesc și mie mi-e dor de acasă. 🙂
Interviul cu Ionuț Laslo este o premieră în rubrica Antrepovești, el fiind primul antreprenor cu care am stat de vorbă printre atâtea povești de antreprenoriat feminin. Un singur alt domn și-a mai spus povestea, fratele meu mai mic, dar aceea e despre freelancing.
Cine e Ionuț dincolo de etichete și ce crezi tu că e nevoie să știm despre el?
Ionuț este un copil mare. Încerc să țin aproape copilăria și, deși facem lucruri de oameni mari, încerc să iau orice provocare drept o joacă mai… constructivă.
Povestește-ne puțin despre relația ta curentă cu antreprenoriatul.
Sunt un antreprenor de când mă știu, încă de la primul meu job am gândit orice pas și proces aplicat pentru a dezvolta compania și business-ul respectiv, chiar dacă eram doar angajat. Tot timpul mi-am dorit mai mult și am știut că, pentru a obține mai mult, compania pentru care lucrez trebuie să obțină mai mult. Acum, toate aceste lucruri le fac pentru business-ul meu, din postura de antreprenor.
De unde a venit ideea pentru Bizmic? Și cum ai ajuns la acest nume?
Doua nevoi combinate au pus bazele proiectului Bizmic.ro:
- Nevoia, văzută și ascultată cu atenție la mulți prieteni de-ai mei, de a aduce în fața multor părinți alternative de calitate în ceea ce privește jucăriile oferite copiilor. Acesta e Bizmic, un magazin online de jucării premium, unde calitatea produsului este înainte de toate.
- Nevoia mea (a antreprenorului) de a pune în aplicare viziunea, informațiile și cunoștințele acumulate, în ultimii 15 ani de activitate, în diverse companii naționale și multinaționale, într-un proiect propriu.
Interesant și distractiv deopotrivă, numele Bizmic a venit într-o zi când puneam bazele proiectului, când unul dintre părinții din anturajul nostru, disperat fiind de neastâmpărarea copiilor, a exclamat “Bizmicii (a se înțelege un fel de bezmetici, zăpăciți, ceva ardelenesc 🙂 ) ăștia au o energie fantastică, nu mai știu cum sa îi opresc!”. Și uite așa a apărut Bizmic. 🙂
Cum îți descrii brandul în 3 cuvinte?
Oferă bucurie copilăriei!
Cine este clientul ideal al brandului Bizmic?
Ne adresăm tuturor părinților pentru care calitatea produselor oferite copiilor este pe primul loc. Indiferent ca discutăm de jucării sau de orice altceva.
Ai știut mereu că vrei să încerci antreprenoriatul?
Acest cuvânt, “antreprenoriat”, nu era unul foarte cunoscut în urmă cu 10 ani. Dar, da, tot timpul am vrut să-mi fac propria afacere.
Sunt curioasă, având în vedere contextul tău de acum, cum vezi libertatea pe care ți-o aduce rolul de antreprenor? Cum se împacă rolurile de freelancer și antreprenor?
În acest moment, în business nu există libertatea antreprenorului. La început, antreprenorul este și manager, și contabil, și gestionar, și vânzător, iar aceste multiple funcții, fiecare cu atribuțiile ei, nu prea îți mai lasă mult timp liber. Iar în cazul meu, în mod particular, dacă ținem cont și de celelalte activități pe care le desfășor ca freelancer (vânzări, marketing) pentru o companie multinațională, sunt perioade în care depășesc 12 ore de muncă pe zi… Libertatea mai trebuie să aștepte :).
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ești în povestea Bizmic?
Cere ajutor atunci când ai nevoie! Orgoliul tău de antreprenor “atotștiutor” nu funcționează!
Împărtășești cu noi un motiv de mândrie legat de Bizmic?
Mândria ”supremă” este în momentul în care un părinte ne mulțumește pentru calitatea produselor oferite și / sau pentru seriozitatea cu care abordăm serviciile noastre.
Care a fost un moment dificil în aventura asta de antreprenor și cum l-ai depășit?
Sunt multe obstacole în calea oricărei povești de antreprenoriat care te pot face să renunți. De cele mai multe ori, frica și instabilitatea sunt generate de lipsa de informații. Orice pare să fie prea greu de realizat poate fi depășit prin buna informare asupra procesului respectiv.
Antreprenoriatul în 2020 este…
Mult mai accesibil pentru oricine, dar și foarte provocator pentru cine nu este corect informat asupra oportunităților, dar și a riscurilor.
Dacă le-ai putea da un singur sfat celor care se gândesc să îi dea antreprenoriatului o șansă, care ar fi acela?
“Începeți cu sfârșitul în minte”! Orice antreprenor, în momentul în care începe un proiect / business ar trebui să aibă deja un plan, să fie pregătit (și) pentru momentul exit-ului din acel proiect, fie prin vânzarea business-ului, fie prin supravegherea lui dintr-o țară caldă 365 zile pe an. 🙂
Mulțumesc, Ionuț!
Pe voi vă invit să aruncați o privire pe site-ul Bizmic, poate îl inspirați pe Moș Crăciun. 😉
Citește și:
Freelancing-ul prin ochi de millenial
”E important să ne bucurăm de greșeli.” – de vorbă cu claudia știrbei de la mama boutique despre antreprenoriat
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply