Gata şi clasa a II-a! După ce de dimineață am fost cu Sara dentist, la ora 12.00 Alex s-a instalat în fața laptopului, a pornit Webex-ul şi casa s-a umplut cu voci de şcolari entuziasmați să fie cu un picior în vacanță deja.
Au fost 3 luni altfel, pe alocuri ciudate, cu provocări, cu limite renegociate, cu nervi şi epuizare în unele zile şi cu multă voie bună în altele.
Şcoala online a fost un cvasisubstitut pentru the real deal, cel puțin în cazul nostru. În primele săptămâni doar cu fişe peste fişe de printat, rezolvat, scanat/pozat şi urcat pe Google Classroom. Apoi, după Paşti, au început orele, cam 3 în fiecare zi, cu teme şi tot alaiul.
Dincolo de toată nebunia predatului online şi de neajunsurile logistice, pentru mine a fost foarte interesant să îi observ pe copiii ăştia de 8-9 ani. Că tot vorbim de nativi digitali, ce am remarcat eu a fost că oricât de pricepuți ar fi ei în fața device-urilor, la această vârstă sunt încă nepregătiți să folosească tehnologia într-un mod responsabil. De la stat non-stop pe WhatsApp până la ore târzii și trimis sute de gif-uri că puneam pe mut notificările (Alex nu are telefonul lui încă și l-a folosit pe al meu pentru comunicarea cu clasa și cu învățătoarea), la bruiat în mod repetat orele pentru că își scoteau colegii și învățătoarea din conferință (până au trecut la Webex), la limbaj nepotrivit pe alocuri, la stat cu ochii în monitoare vorbind despre jocuri inclusiv în pauză… Mi s-a confirmat încă o dată cât este de important să îi pregătim pentru momentul în care au acces la tehnologie, să ne implicăm în viața lor digitală în sensul de a fi interesați când ei ne arată și ne povestesc despre jocurile lor preferate și mai ales de a avea niște reguli și limite foarte clare.
Alex la cursul de programare.
Altfel, mie mi se pare că a fost și ceva bun în provocarea asta cu școala de la distanță pentru că toate părțile implicate sau afectate au ieșit din zona de confort și asta înseamnă că am crescut cu toții. Și cu ocazia asta multe familii – printre care și noi – au optat pentru activități extrașcolare online și asta înseamnă și economie de timp, mai ales pentru cine stă în orașe mari și aglomerate. Alex face doar engleză joi dimineața și programare sâmbătă. Și abia așteaptă să se întoarcă la tenis.
Dar să revenim la încheierea anului școlar. L-am întrebat pe Alex cum i s-au părut lui toate săptămânile astea și mi-a plăcut să îi aflu perspectiva. Mi-a spus că școala în versiunea online a fost ca și cum era la o școală nouă, de unde am dedus eu că era vorba de o experiență cum nu a mai avut și despre adaptare. I-a plăcut că a avut ore mai puține și că participa de acasă, că nu a avut de stat la after school, deși a spus că abia așteaptă să se reunească gașca la toamnă și să se joace în fiecare zi. Nu i-a convenit că a avut de făcut teme într-o casă plină de jocuri și jucării care sigur erau mai interesante, că nu era în colectivul lui obișnuit (își făcea de regulă temele la after school) și că s-au văzut doar prin intermediul ecranelor.
Sara și Alex desenează în paralel cu biologul de la grădiniță.
Final de școală pentru Alex, dar un nou început pentru Sara.
Cârlionțata noastră de săptămâna viitoare se întoarce la grădiniță și la pădure ceea ce o încântă după sesiunile de Zoom (chiar dacă ele nu au fost obligatorii). A participat cam la toate, s-a distrat și s-a bucurat să își vadă prietenii și educatorii care s-au dat peste cap să ne fie alături în toată distanțarea asta. Dar a devenit repede clar că îi lipsește interacțiunea directă cu cei din colectiv. Ca fapt divers, că tot vorbeam mai sus de nativii digitali, am observat că pentru prichindeii de 3-4 ani care au avut curiozitate și răbdare pentru Zoom, limita maximă de timp era pe la 35 de minute și după asta se plictiseau sau nu se mai puteau concentra.
Sara și educatoarea ei la pădure. 🙂
Soțul va începe să meargă și el la birou, așadar, de luni intrăm într-o etapă nouă cu toții. Sunt curioasă să văd ce ne mai așteaptă și cum ne vor mai fi testate limitele. 🙂
La voi cum a fost cu săptămânile astea de școală/grădiniță online și ce urmează de acum?
Citește și:
Prima zi din cei 13 ani de școală
Gânduri la încheierea primului an de școală în sistemul de stat
Cum pregătim copiii pentru tranziția grădiniță-școală
5 mesaje pentru părinții de copii școlari
Pe ce criterii am ales grădinița pentru Sara
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
Leave A Reply