Eram în clasa a IX-a, proaspăt intrată la Mate-Info, când ai mei au cumpărat primul nostru calculator. Mă simțeam super șmecheră să știu să scriu comenzi în MS-DOS, să creez foldere și să fac cine știe ce alte ”butonări”. La foarte scurt timp după achiziție, cu ajutorul vecinului nostru, Andrei, ne-am ales și cu vreo 3 jocuri. Unul era sigur Super Mario, altul era Prehistorik și mai aveam un joc cu mașini și curse.
În timp ce eu învățam limbaje de programare (pe care azi nu le mai folosește nimeni, desigur) și mă dădeam rotundă cu asta, frații mei, cu 5 și 7 ani mai mici decât mine, au învățat jucându-se și butonând. Erau autodidacți și părea că se decurcă fără efort. Chiar și în ziua de azi, deși lucrez toată ziua la laptop și mă pricep să umblu cu tehnologia cu ușurință destul de mare, când dau de teritorii noi, cum ar fi înregistrarea și editarea unui podcast, am convingerea că frații mei vor ști să mă ghideze sau să mă învețe.
Zilele trecute am participat la Social Media Summit și am aflat, cu stupoare, că attention span-ul tinerilor din generația Z (născuți între 1995 – 2015) este de 8 secunde. Cel puțin când e vorba e informații în format digital. S-au născut și au crescut cu tehnologia lângă ei, într-o eră în care totul se întâmplă online și părinții lor stau pe rețele de socializare. Și-apoi mi-a picat fisa că Alex al nostru e născut în 2011, deci e reprezentant al generației de nativi digitali.
Nu știu cum e în alte case, dar la noi cele mai mari conflicte cu Alex (7.5 ani) au avut la bază tableta. Am parcurs cale lungă și am experimentat tot felul de variante și de limite până să ajungem într-un punct care să îi permită și lui să se joace, să învețe, să se familiarizeze cu ecranele și aplicațiile, dar care să ne ajute să păstrăm limite clare și reguli care să lase loc generos mai ales altor tipuri de activități care să îi hrănească creierul într-un mod sănătos.
Copiii noștri s-au născut într-o lume digitalizată și tehnologia va fi parte importantă din viețile lor mai târziu. În egală măsură însă, expunerea copiilor la ecrane trebuie făcută la vârsta la care creierul lor este pregătit să proceseze informațiile, grafica dinamică, când înțeleg că există limite și reguli de respectat. Introducerea tehnologiei în viața copiilor înainte de vreme poate dăuna dezvoltării lor armonioase.
Toamna trecută am călătorit prin țară și am vorbit cu zeci de părinți despre temerile și responsabilitatea lor când vine vorba despre copii și tehnologie. Să știți că părinții din toate orașele pe unde am umblat au aceleași frământări când vine vorba de ecrane, gadget-uri, tablete, telefoane.
De data asta vă aștept să ne vedem în București, pe 23 martie și să povestim despre când, cât și cum expunem copiii la ecrane într-un mod cât mai sănătos, în cadrul unui workshop care vă va ajuta să înțelegeți ce înseamnă consumul responsabil de tehnologie și vă va da uneltele de care aveți nevoie pentru a gestiona cât mai bine relația copiilor cu ecranele.
Vom vorbi despre:
- ce are nevoie creierului unui copil mic să primească pentru o dezvoltare optimă
- efectele ecranelor asupra creierului
- avantajele și dezavantajele expunerii copiilor la tehnologie
- care este conținutul digital potrivit pentru copiii de diferite vârste
- recomandarea specialiștilor în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor
- tips & tricks pentru părinți, reguli și limite pe categorii de vârstă
Detalii despre locație, preț și înscriere găsiți aici.
Vă aștept cu drag!
Sursa foto: Adobe Stock
Citește și:
Tu știi cât timp îți mănâncă statul pe Internet?
Cum îți faci timp pentru ce e important
Pentru a fi la curent cu noile articole vă invit să dați un like paginii de Facebook a blog-ului sau să vă abonați la newsletter.
2 Comments
[…] Mai multe aici : Copiii, parintii si tehnologia. […]
Mulțumesc mult! 🙂